Räyskälä-Säätiön tiedote 10/2017

7.9.2017

Alkusyksyn tervehdys Räyskälästä

Kalenterin mukaan kesä meni jo, vaikka yleinen tunnelma onkin vielä odottava: koska se oikein alkaa? Säiden puolesta kausi oli haasteellinen. Sateiden lomassa, villoihin ja vällyihin kääriytyneinä onnistuttiin kuitenkin pääsemään toimintaluvuissa edellisvuotiselle tasolle.
Tämän lentokauden Lyhtynä on ansiokkaasti työskennellyt Jorma ”Kessu” Länsirinne. Jorma on hoitanut ison urakkansa mallikelpoisesti rauhallisin ja varmoin ottein.
Poonit pysyivät tänäkin vuonna huollettuina ja kunnossa ja lensivät kiitos vakituisen luottohinaaja/huolto-organisaatiomme. Aussivahvistus Tim paiskoi yksistään reilusti yli 1000 hinausta kesäpestinsä aikana. Kursseilla riitti innokkaiden oppilaiden lisäksi riittävä määrä rautahermoisia opettajia, kiitos kesälomien ja viikonloppujen käyttämisestä uusien lentäjien kouluttamiseen.
Taustalla tapahtuvan, asioiden toimivuuden ja yleisen tyytyväisyyden eteen teki kalenteriin tai kelloon katsomatta paljon töitä myös talkkari-Mauri, toimiston Mari sekä yhden naisen puhtaanapito-osasto Merja. Loistotiimi!
Ja kun kiittelyn makuun pääsin, niin vielä kerran iso kiitos kaikille ilmailuviikonloppuun osallistuneille talkoolaisille. Vaikka säät eivät tänä vuonna tapahtumaa hellineetkään, niin etenkin sunnuntaina paikalla kävi satoja ihmisiä tutustumassa ilmailuun.
Suurkiitos kaikille loistavasti sujuneesta kesästä!

Ajoharjoittelurata valmistui vauhdilla ja on houkuttelevan hieno! Rata on Säätiön omaisuutta, eikä sinne ole kenelläkään oikeutta mennä ajelemaan ilman minulta saatua lupaa. Radan kustannukset olivat merkittävät ja Säätiö toivoo, että rata säilyy mahdollisimman pitkään hyvässä kunnossa. Samasta syystä radalla ajamisesta pääsee myös maksamaan ja näin osallistumaan omalta osaltaan kustannusten kuolettamiseen ja alueen kunnossapitoon. Hallitus päättää säännöt ratatoiminnalle ja niistä tiedotetaan lähiaikoina.

Syys-lokakuussa kentällä tapahtuu monenmoista mukavaa, tule mukaan: Purjelennon taitolentoviikonloppu, Poronpolkuviikonloppu sekä puutyökurssin teoriat ja syksyn kohokohta: Lentokauden päättäjäiset, tutummin sikabileet, järjestyy Räyskälän ilmailukerhon toimesta lauantaina 30.9. Luvassa on perinteikästä menoa, tarjottavaa ja ohjelmaa. Tämä kannattaa laittaa kalenteriin isoin kirjaimin!

Purjetaitolennon viikonloppu 9.-10.9.

Poronpolku

Puutyökurssin teoriaosuus

La 7.10.-su 8.10.       Motellin Iso luokka, Räyskälä         Hinta 140 euroa

Kurssin järjestää yhteistyössä HooTeeHoo ja Räyskälä-Säätiö. Kurssin vetäjänä toimii Pentti Saaristo

Kurssin hinta sisältää opetuksen lisäksi kattavan kurssimateriaalipaketin osa paperisena ja kaikki sähköisessä muodossa sekä todistuksen kurssin suorittamisesta.
Kurssilaiset voivat varata majoituksensa mukavaan tarjoushintaan ja nauttia syksyisestä Räyskälä-viikonlopusta hyvässä seurassa saunoen, grillaillen ja ulkoillen.
Ravintola ei ole auki, mutta pikkuluokan keittiö ja iso grilli ovat käytettävissä ruoanlaittopuuhiin.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot kurssista: ilmailuaitta@gmail.com
Majoitusvaraukset: office@rayskala.fi

Syysaikaan siirtyminen
Ravintola Huhkajalampi pitää ovet auki vielä syyskuun ajan viikonloppuisin seuraavasti:

Pe klo 8 – 19
La klo 9 – 18
Su klo 9 – 17
Huomatkaa, että sunnuntai 1.10. ravintola ei ole auki.
Lämmin kiitos menneestä kaudesta Ravintolan porukalle, niin olette lomanne meistä ansainneet!

Saunoillakin syksyn saapuminen vaikuttaa. Saunapäivät ovat viikosta 37 lähtien ke (vain iso sauna), pe, la ja su. Pikkusauna menee talviunille lentokauden päättäjäisviikonlopun jälkeen. Avantouinnit starttaavat su 8.10. Lisätietoa avantouinneista seuraavassa tiedotteessa.
Sauna-ajat:
Iso sauna     ke, pe, la ja su:                          naiset klo 17-19, miehet klo 19-21
Pikkusauna(1.10. saakka) pe, la ja su:            miehet klo 17-19, naiset klo 19-21

Leirinnän sähköt
Leirinnän sähkömittarilukemansa voi ilmoittaa osoitteeseen office@rayskala.fi. Tästä toimenpiteestä seuraa kiitoksena laskupostia Säätiöltä. Mittarilukemat tulee ilmoittaa marraskuun loppuun mennessä. Arviolaskutus käynnistyy sitten joulukuun aikana, mikäli lukemaa ei ole ilmoitettu...

Talvisäilytyskausi
Hallien talvipakkaaminen käynnistyy viikonloppuna 7.-8.10. ainakin moottorikoneiden osalta. Putket, jotka halutaan II-halliin talvisäilytykseen tulee siirtää II-hallin pitkälle seinustalle tai ainakin ilmoittaa minulle, jos ei itse pääse/ehdi putkeaan siirtelemään. III-hallin pakkaaminen tehdään II-hallin jälkeen.

III-hallissa on vielä varaamatonta tilaa vaikka kuinka. Halliin mahtuu hyvin veneitä, vaunuja, asuntoautoja ja autoja. Ota yhteyttä!
-mari-